Sa fie acesta urmatorul Xbox?

de: Cătălin Nițu
22 01. 2013

Microsoft nu vorbeste inca in mod oficial despre urmatorul Xbox, insa mai multe publicatii online sustin ca au intrat in posesia listei de specificatii al acestuia.

„Codename Durango”, cum pare a fi numita intern noul dispozitiv de jocuri, pare a fi mult mai rapid decat consolele actuale si este bazat pe arhitectura x64, spre diferenta de Xbox 360, care foloseste un procesor PowerPC.

Conform specificatiilor publicate de site-ul vgleaks.com, consola va include un procesor AMD 64-bit. Acesta va include opt nuclee, va rula la 1,6 GHz si va oferi 4MB L2 Cache. Procesorul este bazat pe urmatoarea generatie de procesoare mobile AMD, Jaguar, care consuma foarte putina energie si ofera performanta ridicata. Acest lucru este posibil datorita nucleelor, care nu impart resurse intre ele. Fiecare ruleaza independent si poate realiza cate doua instructiuni simultan.

La fel de important ca si procesorul este cipul grafic din urmatorul Xbox. Acesta este ofera un design original, fiind construit special pentru instructiuni DirectX 11. Acesta ruleaza la 800 MHz, ofera 12 nuclee de randare si poate calcula 1,2 trilioane de operatiuni pe secunda. Totul se va alatura unei cantitati de 8 GB DDR3, unei unitati Blu-Ray cu discuri de 50 GB, conexiuni USB 2.0 si 3.0, WiFi, si HDMI. Curioasa este includerea in lista de specificatii a ceva numit „High-fidelity Natural User Interface (NUI) sensor”, care pare a fi urmatoarea versiune de Kinect.

Pentru o lista mai cuprinzatoare puteti sa va uitati peste specificatiile complet neoficiale mai jos, cat si peste diagrama atasata mai sus. Nu uitati insa ca pana cand Microsoft nu confirma aceste specificatii, acestea nu au foarte multa valoare.

CPU:

  •  x64 Architecture
  • 8 CPU cores running at 1.6 gigahertz (GHz)
  • each CPU thread has its own 32 KB L1 instruction cache and 32 KB L1 data cache
  • each module of four CPU cores has a 2 MB L2 cache resulting in a total of 4 MB of L2 cache
  • each core has one fully independent hardware thread with no shared execution resources
  • each hardware thread can issue two instructions per clock


GPU:

  • custom D3D11.1 class 800-MHz graphics processor
  • 12 shader cores providing a total of 768 threads
  • each thread can perform one scalar multiplication and addition operation (MADD) per clock cycle
  • at peak performance, the GPU can effectively issue 1.2 trillion floating-point operations per second


High-fidelity Natural User Interface (NUI) sensor is always present

Storage and Memory:

  • 8 gigabyte (GB) of RAM DDR3 (68 GB/s)
  • 32 MB of fast embedded SRAM (ESRAM) (102 GB/s)
  • from the GPU’s perspective the bandwidths of system memory and ESRAM are parallel providing combined peak bandwidth of 170 GB/sec.
  • Hard drive is always present
  • 50 GB 6x Blu-ray Disc drive


Networking:

  • Gigabit Ethernet
  • Wi-Fi and Wi-Fi Direct


Hardware Accelerators:

  • Move engines
  • Image, video, and audio codecs
  • Kinect multichannel echo cancellation (MEC) hardware
  • Cryptography engines for encryption and decryption, and hashing